Waluta:

Wyszukaj na stronie

Menu

Zarezerwuj nocleg:

Miejscowość:
Przyjazd:
Wyjazd:
Ilość osób:

Wynajmij samochód w Hiszpanii
Wynajmij hotel w Hiszpanii

Oferty sprzedaży:

Praktycznie nowa willa w otoczeniu pól golfowych Las Colinas Golf
499.000 €
Dwupoziomowy apartament w Playa Flamenca
149.500 €
Dwupoziomowy apartament w Playa Flamenca
COSTA BLANCA PŁD. / Playa Flamenca
Dom na dużej parceli z panoramicznym widokiem na morze w Pinar de Campoverde
370.000 €

 

FACEBOOK HISZPANIA  TWITTER  BLOGER  YOUTUBE

 

 

 

Reklama

FORUM-NIERUCHOMOSCI

AIRPORTINFO24.COM

Dane toru i rekordy

Dane toru i bardzo ciekawe rekordy. Tor ma 4428 metrów długości, ruch po torze odbywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przy wyścigach klasy Moto GP, kierowcy muszą zrobić 27 okrążeń, co daje dystans około 119 kilometrów.

Najdłuższa prosta ma 607 metrów, wydawałoby się, że to bardzo mały dystans, jednak pozwala kierowcom osiągać zawrotne prędkości. Tor wyścigowy ma pięć zakrętów w lewo i osiem zakrętów w prawo, na każdym z nich zanotowano rekordy prędkości.

Licząc od startu na pierwszym dość ostrym zakręcie zanotowano maksymalną prędkość 95 kilometrów na godzinę, kolejny ostry zakręt to 76 kilometrów na godzinę, zaraz po nim następuje delikatny zakręt, na którym rekordziści osiągają aż 156 kilometrów na godzinę, co wydaje się być zawrotną prędkością. Jednak to nie wszystko, czwarty zakręt, najłagodniejszy to 165 kilometrów na godzinę, piąty trochę ostrzejszy, 130 kilometrów na godzinę.

Prawie w połowie dystansu, na szóstym, dość ostrym zakręcie odnotowano 77 kilometrów na godzinę. Jeśli poprzednie prędkości potrafiły walić z nóg, prędkość na siódmym zakręcie postawi kropkę nad i bowiem osiągnięto tutaj 170 kilometrów na godzinę.

PLAN-TORU-WYŚCIGOWEGO-JEREZ-DE-LA-FRONTERA

Ósmy zakręt był już świadkiem delikatniejszych prędkości, bo zaledwie 139 kilometrów na godzinę. Dziewiąty zakręt należy do tych ostrzejszych, osiągnięto tutaj równo 100 kilometrów na godzinę, dziesiąty, mimo prawie kąta prostego, to rekordowo 115 kilometrów na godzinę. Jedenasty zakręt znowu delikatniejszy i od razu wyższa prędkość, osiągająca 160 kilometrów na godzinę. Przedostatni zakręt, bardzo delikatny to rekord 180 kilometrów na godzinę. Ostatni bardzo ostry to zaledwie 77 kilometrów na godzinę.

Klasa Moto2 na torze robi 26 okrążeń, co daje 115 kilometrów, a klasa Moto3 23 okrążenia, co daje prawie 102 kilometry, prędkości w niższych klasach są nieco niższe, jednak emocje wciąż pozostają ogromne. Tor ma szerokość 11 metrów, stanowi więc nie lada gratkę dla zawodników, którzy uwielbiają wyprzedzanie, szczególnie, że oprócz najdłuższej prostej, kilka zakrętów nie należy do najtrudniejszych.

Testowanie konstrukcji i sprzętu

Tor Circuito Permanente de Jerez to również miejsce wykorzystywane to rajdów testowych i treningowych. Niedawno, jeden ze znanych producentów systemów hamulcowych, do samochodów sportowych, ale również motocykli sportowych, zrobił testy ostrego hamowania na torze w Jerez. Systemy tej firmy zapewniające bezpieczne zatrzymanie się samochodom sa montowane w pojazdach marki Aston Martin, Audi, Ferrari, Lamborghini, Mercedes – Benz, Maseratti, Pagani oraz Porsche, a także takich motocykli jak Aprilla, Ducati, Harley – Davidson, Suzuki, Yahama, oraz Bimota czy BMW.

W opisie testów tor przedstawiono go jako tor o średniej trudności, posiadający jednak osiem stref mocnego hamowania. Policzono, że 23 procent czasu jednego okrążenia, to czas spędzony na hamowaniu. Aż trudno sobie wyobrazić rekordy prędkości, gdyby hamowania było mniej. Dwa zakręty, pierwszy i szósty, są bardzo wymagające pod względem hamowania. Nic dziwnego, po długich prostych, na których osiąga się, w wypadku pierwszego zakrętu średnio 276 kilometrów na godzinę, w wypadku szóstego 286 kilometrów na godzinę, trzeba wyhamować do prędkości poniżej 100 kilometrów na godzinę. W obu wypadkach czas hamowania wynosi około pięciu sekund, natomiast droga hamowania wynosi, na pierwszym zakręcie 223 metrów, na szóstym, 243 metry.

TOR-WYŚCIGI-MOTOCYKLOWE-JEREZ-HISZPANIA

Ostatnie Moto GP

Ostatni wyścig, w 2014 roku jako zwycięzcę wyłonił Hiszpana Marca Marqueza z zespołu Hondy, jego średnia prędkość na torze to 157.8 kilometrów na godzinę, a cały top przejechał w 45 minut 24 sekundy i 134 tysięczne, kolejni zawodnicy byli gorsi nawet o niecałe półtorej sekundy. Najszybsze okrążenie należało również do tego zawodnika, okrążając tor po raz piąty, zrobił on to w minutę i 39 sekund i 841 tysięcznych. Największa prędkość na tym torze, w sezonie 2014, należała również do Hiszpana, Dani Pedrosa z zespołu Hondy i wyniosła 294,6 kilometrów na godzinę. Zawodnik ten jednak zakończył wyścig na trzecim miejscu, zaraz po Włochu Valentino Rossim.

Niezapomniane emocje

Na torze Circuito Permanente de Jerez panują bardzo dobre warunki atmosferyczne, rzadko kiedy zdarza się, aby kierowcy narzekali na pogodę podczas Grand Prix Hiszpanii na torze w Jerez de la Frontera. W 2014 roku Grand Prix Hiszpanii zaplanowany był na weekend od 2 do 4 maja i trzeba przyznać, że jest to jedna z imprez, które przyciągają największe ilości widzów, w trakcie tego weekendu przez tor przewinęło się około 250 tysięcy miłośników ścigających się motocykli.

Polacy także mają swój mały wkład w historię Motocyklowych Mistrzostw Świata. Jedynym Polakiem, który dotychczas na nich wystartował był Łukasz Wargala z Zielonej Góry, który w sezonie 2011 wystartował w klasie Moto2, akurat na torze Circuito Permente de Jerez. Niestety wyścigu nie ukończył, na bardzo mokrym podłożu, po drugim okrążeniu wpadł w poślizg, który skończył się upadkiem.

Drugim Polakiem, który startował w historii mistrzostw, był Ryszard Mankiewicz w latach 1969 – 1973, brał on udział w niższych klasach, łącznie wziął udział w 21 wyścigach, a w 1969 roku zdobył trzecie miejsce w GP Jugosławii. W historii Motocyklowych Mistrzostw Świata brało również udział 9 kobiet, w różnych klasach, na przestrzeni lat 1952 – 2013. W ostatnich latach od 2011 do 2013 w Moto2 i Moto3 wystąpiły trzy Hiszpanki, Elena Rosell, Ana Carrasco i Maria Herrera.

Jeśli będziecie w tym pięknym mieście, nie zapomnijcie przyjechać na tor Circuito Permente de Jerez, taka okazja zdarza się bardzo rzadko, a może akurat będziecie świadkami testów lub treningów, które też mocno podnoszą adrenalinę. A być może sprawdzicie terminarz rozgrywek i w 2015 roku przyjedziecie w weekend przypadający na GP Hiszpanii na torze w Jerez?

Powiązane artykuły i informacje:
czytaj dalej o MOTO GP w Jerez de la Frontera Hiszpania | samochód w Hiszpanii | Kadyks | Huelva w Andaluzji |

Zapraszamy na pozostałe serwisy IBERMAXX

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

ico zamknij