Waluta:

Wyszukaj na stronie

Menu

Zarezerwuj nocleg:

Miejscowość:
Przyjazd:
Wyjazd:
Ilość osób:

Wynajmij samochód w Hiszpanii
Wynajmij hotel w Hiszpanii

Oferty sprzedaży:

Dom szeregowy w Orihuela Costa
139.000 €
Dom szeregowy w Orihuela Costa
COSTA BLANCA PŁD. / Orihuela Costa
Amartament na La Florida, Orihuela Costa
108.000 €
Amartament na La Florida, Orihuela Costa
COSTA BLANCA PŁD. / La Florida
Bungalow górny na La Florida, Orihuela Costa
98.000 €
Bungalow górny na La Florida, Orihuela Costa
COSTA BLANCA PŁD. / La Florida

 

FACEBOOK HISZPANIA  TWITTER  BLOGER  YOUTUBE

 

 

 

Reklama

FORUM-NIERUCHOMOSCI

Strach przed lataniem

Strach przed lataniem i metody jego zapobiegania

Zamiast cieszyć się wyprawą do wymarzonych miejsc i krajów, sama myśl o podróży samolotem naprawa cię lękiem i paraliżuje? Strach przed lataniem to często obserwowane zjawisko, które dotyczy wielu osób. Wynika z naturalnej chęci utrzymania poczucia bezpieczeństwa, które zaburzone zostaje w momencie, gdy oddalamy się od ziemi nie posiadając kontroli nad całym procesem. Stach przed lataniem spowodowany jest też nieznajomością i niezrozumieniem funkcjonowania samolotów, a także poczuciem zagrożenia katastrofą. Latanie nie jest naturalną czynnością dla człowieka, więc lęk przed nim jest całkiem naturalny. Dopóki nie utrudnia nam funkcjonowania i czerpania radości z wakacji, lub uniemożliwia odbywanie podróży służbowych. W fachowym języku strach przed lataniem nazywany jest awiofobią. To nadmierny i niekontrolowany lęk przed sytuacją podróży samolotem, który objawia się bardzo dużym niepokojem lub nawet atakiem paniki, w momencie kiedy dana osoba nie jest w stanie kontrolować paraliżującego ją strachu. Zdarza się, ze osoba którą czeka lot samolotem nie może wcześniej spać, ma obniżony apetyt, a jej układ pokarmowy przestaje prawidłowo funkcjonować. Na pokładzie samolotu osoba cierpiąca na awiofobię ma nieodparte wrażenie, że stanie się coś złego i widzi ryzyko katastrofy w nawet najmniejszej turbulencji.

Co mówią statystyki lotów samolotowych

Statystyki mówią, że latanie jest najbardziej bezpieczną formą przemieszczania się, a ryzyko, że dany samolot ulegnie wypadkowi jest niskie i mieści się w granicach błędu statystycznego. Ofiar katastrof lotniczych jest nieporównywalnie mniej niż w przypadku wypadków samochodowych, kolejowych czy autobusowych. Jednak mimo to, na osobach, które odczuwają silny lęk przed podróżowaniem powietrznym środkiem transportu, statystyki te nie robią wrażenia.

Jest to całkiem zrozumiałe, gdyż w ostatnich latach coraz częściej słyszy się o różnego rodzaju katastrofach lotniczych czy atakach terrorystycznych. Według doniesień naukowców badających te zjawisko, kobiety w większej ilości obawiają się podróży samolotem, jednak dotyczy to również mężczyzn. Co więcej, większość z nas odczuwa pewien lęk przed tego rodzaju transportem. Jednak jeśli towarzyszą mu bardzo silne stany emocjonalne, warto skupić się na metodach przezwyciężania tego problemu, gdyż nie oznacza on rezygnacji z podróżowania samolotem.

LOT-SAMOLOTEM-STRACH
Strach przed lataniem dotyczy dużej części pasażerów

Ucieczka (?) od informacji

Unikanie przekazów dotyczących wypadków w kraju i na świecie jest bardzo trudne, gdyż informacjami jesteśmy zasypywani dosłownie wszędzie. Jeśli natrafisz na wiadomość o katastrofie lotniczej w radiu lub telewizji, ścisz dźwięk lub przełącz na inny kanał. W Internecie unikaj tematów dotyczących katastrof i nie wyszukuj informacji na ten temat. Tego rodzaju działania mogą pogorszyć tylko sytuację. Unikaj też filmów sensacyjnych, których akcja toczy się na pokładzie samolotu.

Jeśli czujesz, że potrzebujesz dowiedzieć się czegoś więcej, przeczytaj statystyki dotyczące bezpieczeństwa latania oraz informacje o poszczególnych fazach lotu, by dokładnie się z nimi zapoznać. Wyobraź sobie cały ten proces od początku, do końca. Jeśli posiadasz wiedzę na temat naszego „wroga” znacznie łatwiej go zrozumiesz. Poczytaj o tym, czy są turbulencje, by dowiedzieć się czego te zagadnienie dotyczy i że jest całkiem normalnym zjawiskiem.

Staraj się nie podróżować samemu

Dla lepszego radzenia sobie z lękiem przed lataniem najlepiej, jeśli podróżujesz ze znajomymi, kolegami z pracy lub bliskimi. Ich obecność uspokoi się i doda nadziei. Dodatkowo, jeśli jesteś zajęty rozmową czas mija szybciej, a twój umysł odwraca uwagę od problemu skupiając się na przyjemnej konwersacji. Nie szukaj jednak znajomości wśród podróżujących. Niekiedy temat rozmowy może spotęgować uczucie twojego zaniepokojenia.

Bilans zysków i strat

Wiele osób przed podjęciem ważnej, lub mniej, decyzji życiowej tworzy bilans zysków i strat. Czemu nie spróbować tego w walce ze strachem przed lataniem? Lęk jest jedną z emocji, więc należy go właśnie w ten sposób potraktować. Przygotuj sobie kartkę papieru i podziel ją linią na dwie części. Na jednej z nich wypisz zalety negatywnych emocji wywołanych strachem przed lataniem, a na drugiej wypisz wady.
Część w której wpiszesz wady ma mówić o tym, co tracisz i jakie stany wywołuje w tobie strach przed lataniem. Znajomość swoich emocji, a także spostrzeżenie, że jednak więcej jest zalet pozytywnego myślenia, mogą pomóc ci w zmaganiach z problemem.

Terapeuta pomoże

Jeśli czujesz, że nie poradzisz sobie sam z problemem, który narasta lub utrudnia ci pracę lub czerpanie radości z życia, wybierz się do terapeuty. Specjalista pomoże ci w osiągnięciu sukcesu w walce ze awiofobią, bez ingerencji w twoje prywatne życie.
Terapeuta będzie fachowo wspierał cię w budowaniu właściwych zachowań i eliminacji tych, które potęgują strach. Terapia poznawczo – behawioralna uznawana jest za skuteczną i pomocną przy tego rodzaju stanach, a dodatkowo trwa krócej niż inne terapie.

Zainteresuje Cię także:
metody zapobiegania strachu przed lotem samolotem część dalsza | podróż Alicante Kraków | spis treści przewodnika |

Zapraszamy na pozostałe serwisy IBERMAXX

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

ico zamknij