0034 966 444 615 | |
wynajem@ibermaxx.pl | |
12080525 ibermaxx |
Hiszpanie, tak samo jak Polacy, kochają zakupy. Bez względu na to czy akurat nadchodzi przedświąteczny szał prezentów, czy może rozpoczyna się właśnie sezon letnich wyprzedaży, a może zbliża się wiosna i czas pomyśleć o remoncie mieszkania lub zmianie wystroju – na Półwyspie Iberyjskim każda pora roku jest dobra, aby wybrać się do sklepów, czy to w poszukiwaniu niezbędnych gadżetów do domu, czy też mając na celu wymianę garderoby. W Hiszpanii łączą jednak przyjemne z pożytecznym.
Wyprawa na zakupy to nie tylko okazja do poprawienia sobie nastroju poprzez kupno czegoś ekstra, ale również spełnienie obywatelskiego obowiązku. Bo Hiszpanie w największym stopniu wspierają swoje sklepy, wybierając zakupy w rodzimych centrach handlowych i domach towarowych, mających bogatą handlową tradycję. Bez dwóch zdań, jest to postawa godna naśladowania, ale żeby było to możliwe, konieczne jest istnienie podmiotów zbudowanych dzięki hiszpańskiemu kapitałowi. Domy towarowe El Corte Ingles są doskonałym przykładem na to, że kupowanie w krajowych sklepach się opłaca.
Historia powstania tego wielkiego koncernu handlowego, który dzisiaj ma swoje przedstawicielstwa również poza granicami Hiszpanii, a dzieki ofercie sklepu internetowego sprzedaje swoje produkty klientom z całego świata, sięga czasów przed II Wojną Światową i miała swój początek w jednym zaledwie sklepie krawieckim. W połowie lat 30. XX wieku Ramon Areces kupił wspomniany sklep, mieszczący się w Madrycie.
Jednak plany założyciela sieci handlowej sięgały daleko poza jedną skromną placówkę, dlatego sklep szybko przekształcony został w spółkę, co pozwoliło jego właścicielowi podnosić kapitał i otwierać kolejne salony. Jednak prawdziwy rozwój firma zawdzięcza Isidoro Alvarezowi – bratankowi Arecesa, który przejął zarządzanie interesem w chwili kiedy jego wuj doznał udaru mózgu, który uniemożliwił mu dalsze prowadzenie biznesu. Alvarez od początku
swoich rządów w spółce postawił na dynamiczny rozwój, a na efekty nie trzeba było czekać długo. Dzięki wykupieniu w 1995 roku jednej z konkurencyjnych, upadających spółek i zainwestowaniu w nią dużych pieniędzy, udało się zbudować sieć sklepów wielkopowierzchniowych, które dla dnia dzisiejszego zaopatrują Hiszpanów, a także obywateli innych państw w niezwykle różnorodne towary. Bogata oferta sprawia, że współcześnie, domy towarowe El Corte Ingles należą do najważniejszych i najchętniej wybieranych centrów handlowych w Hiszpanii. Stanowią zarazem symbol udanych zakupów oraz są przykładem na to, że warto stawiać na to co hiszpańskie i nie popadać w szaleństwo kupowania w zagranicznych koncernach.
Dziś marka El Corte Ingles to o wiele więcej niż tylko zakupy. Firma skupia kilka przedsiębiorstw, które działają w różnych branżach i oferują klientom niezwykle szeroki zakres usług. Dzięki temu, że domy towarowe należące do spółki zazwyczaj mieszczą wiele sklepów, klienci mogą kupić wszystkie niezbędne rzeczy bez wychodzenia z centrum handlowego, lub bez wychodzenia z domu, jeżeli zdecydują się na zakupy przez internet. A te kusza klientów różnego rodzaju promocjami i dodatkowymi korzyściami, takimi jak darmowa dostawa do domu. Warto bliżej przyjrzeć się ofercie i strukturze firmy, która działa w wielu branżach handlowych i sektorach usług.
Pierwszym z nich jest Viajes El Corte Inglés. To biuro podróży, które oferuje swoim klientom sprzedaż wycieczek i wczasów, zarówno w Hiszpanii jak i poza jej granicami. Oddziały biura znajdują się w galeriach handlowych i domach towarowych należących do firmy. Otwarcie biura podróży w Hiszpanii uznano za strzał w przysłowiową "dziesiątkę" z uwagi na fakt, ze firma swoją ofertę kieruje w dużej mierze do klasy średniej, a ta przy okazji zakupów w centrum handlowym chętnie korzysta z wielu różnego rodzaju usług premium. Sprzedawanie wycieczek w galeriach stało się niezwykle korzystnym posunięciem firmy, a biura każdego roku notują zysk.
Hipercor, to z kolei sieć hipermarketów. Wchodząc do dowolnego centrum handlowego w niemal każdym kraju Europy, nie sposób nie znaleźć w nim wielkiego sklepu samoobsługowego, zawierającego artykuły spożywcze i inne podstawowe produkty. W El Corte Ingles doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego sieć hipermarketów Hipercor była jedną z pierwszych i do dzisiaj stanowi niezwykle ważną gałąź firmy. Podobnie jak Supercor, czyli sieć supermarketów. Są one nieco mniejsze i jest ich więcej, znajdują się także w mniejszych miastach, zaopatrując Hiszpanów głównie w produkty spożywcze i artykuły pierwszej potrzeby.
Ważnym sektorem, w którym działa sieć, jest również branża remontowa i dekoracyjna. W sklepach Bricor znajdziemy całą niezbędną ofertę dla branży budowlanej i produkty dla domu. To jedne z najpopularniejszych sklepów należących do spółki. Każdego dnia setki tysięcy Hiszpanów, którzy budują, remontują i dekorują swoje mieszkania lub domy, odwiedza sklepy Bricor w poszukiwaniu materiałów i niezbędnych im akcesoriów budowlanych. W ofercie firmy nie mogło oczywiście zabraknąć sklepów z odzieżą. Sfera, bo tak nazywa się przedsiębiorstwo odzieżowe, sprzedające ubrania w ramach El Corte Ingles to sieć, która posiada liczne sklepy w Hiszpanii i nie tylko. Odzież, doskonale przystająca do aktualnych trendów, najnowsze kolekcje i atrakcyjne ceny – wszystko to przyciąga klientów, którzy pragną odświeżyć i uzupełnić swoją garderobę.
Szczególnym zainteresowaniem cieszy się jednak sfera Opencor. Jest to sieć ekskluzywnych sklepów, oferujących artykuły premium, takie jak np. galanteria skórzana i produkty z wysokiej półki. Sklepy te są uwielbiane przez klasę średnią, która identyfikuje się z marką i wybiera ją najczęściej. Sprawdź także co kupować w Hiszpanii
Na uwagę zasługuje również sklep internetowy El Corte Ingles. Serwis posiada niezwykle bogatą ofertę i jest dostępny z każdego miejsca na świecie. Tysiące artykułów w dziesiątkach kategorii sprawiają, że wchodząc na stronę sklepu możemy poczuć się jak w domu towarowym. znajdziemy tu wszystko: od odzieży, obuwia i galanterii skórzanej, poprzez alkohole, żywność (np. tradycyjne i świeże hiszpańskie mięso wołowe), aż po artykuły dekoracyjne, zabawki dziecięce i sprzęt sportowy. To jednak zaledwie mały procent z niezwykle bogatej oferty, jaką dla swoich klientów przygotowała firma.
Stwierdzenie, że w sklepie online należącym do El Corte Ingles można kupić wszystko, nie jest przesadą. Dowodem jest zaś liczba klientów i roczny przychód sklepu, który stawia go w gronie najpotężniejszych sklepów internetowych w Hiszpanii. Uwagę przyciąga już sama szata graficzna sklepu – subtelna i nienarzucająca się, jednak niezwykle profesjonalna. Opisy produktów w sklepie internetowym są skonstruowane tak, aby potencjalny klient otrzymał pakiet niezbędnych informacji zanim zdecyduje się dokonać zakupów. Całość sprawia wrażenie luksusu, lecz nie ma w tym grama pretensjonalności ani przepychu, które często wzbudzają niechęć klientów. El Corte Ingles przyciąga swoją subtelnością, a jego siłą jest przede wszystkim bogactwo i wysoka jakość sprzedawanych produktów.
Przykład domów towarowych El Corte Ingles stanowi potwierdzenie tezy, że silne ekonomicznie państwa funkcjonują w oparciu o silne przedsiębiorstwa, budowane w sposób umiejętny i przemyślany. To hiszpańskie firmy są motorem napędowym dla hiszpańskiej gospodarki, a klienci, poprzez kupowanie w rodzimych sklepach dbają nie tylko o rozwój firmy, ale także swojego kraju. Warto pamiętać także o tym, że El Corte Ingles to firma rodzinna, przekazywana z pokolenia na pokolenie. Jej właściciel, Isidoro Alvarez, to jeden z najbogatszych i najbardziej wpływowych ludzi w Hiszpanii.
Nie udałoby mu się osiągnąć tak wysokiego statusu społecznego i materialnego, gdyby nie jego biznesowe umiejętności i rozsądne zarządzanie aktywami firmy, której zysk netto osiąga każdego roku setki milionów Euro. Wielkie galerie handlowe, w których mieszczą się sklepy oferujące towary zaliczające się do najróżniejszych branż, zarówno te najbardziej ekskluzywne jak i ze średniej półki, to w dzisiejszych czasach najpopularniejszy trend dotyczący robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i niewiele wskazuje na to, aby miało się to zmienić. El Corte Ingles przoduje w rozwiązaniach i technologiach niezbędnych we współczesnym handlu.
Oferta firmy przypadła do gustu Hiszpanom wiele lat temu i przez ten czas pozostają oni wierni marce, która oferuje im różnorodny towar w atrakcyjnych cenach. Ten modelowy przykład kooperacji między klientem i sprzedawcą, w wyniku której obie strony odnoszą korzyści, utrwalił się w hiszpańskim społeczeństwie, które nie wyobraża sobie już zakupów gdzie indziej niż w centrach handlowych należących do El Corte Ingles.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.